City of hope! - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Marloes Mulder - WaarBenJij.nu City of hope! - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Marloes Mulder - WaarBenJij.nu

City of hope!

Door: Marloes Mulder

Blijf op de hoogte en volg Marloes

16 September 2014 | Kenia, Kisumu

Wauw, de busreis begon om 11 uur. Wat een mooie uitzichten! Veel groen.. En ontzettend veel contrast. Van mooie grote gebouwen naar sloppenwijken.. Toch best confronterend de mensen zo te zien leven.

Ezels, koeien, schapen en geiten die overal aan het grazen zijn. Bijna bij iedere boom lag wel iemand te slapen. Langs de weg veel kraampjes met groente, fruit, mais enzovoort. De buschauffeur wist het gaspedaal weer aardig te vinden! Na een aantal uur kon ik mijn ogen niet meer openhouden. Toch maar even geslapen, of nou ja in ieder geval m'n ogen dicht gehad. Eindelijk een break, snel naar de bank om geld te wisselen en wat eten te scoren.. We hadden wel trek, helaas niet echt iets hartigs gevonden dus bestond onze lunch uit cake.. Terug naar de bus, waar onze tas weer even gecontroleerd werd. Het werd als maar drukker op en langs de weg..& aaaah al die kindjes zwaaide naar ons! Zo leuk.. We hadden ook een heel schattig kindje naast ons zitten die ik met kiekeboe heel gemakkelijk aan het lachen kreeg! Leuk leuk.. Wat een indrukken allemaal, mijn ogen zijn eigenlijk de hele weg zwaar geweest maar ik kon ze open houden! Om iets voor 7u kwamen we aan bij het busstation in Kisumu waar 10 min later ook Joab aan kwam. Onwijs vriendelijke man! We hebben boodschappen gedaan en een gasfles gekocht. De simkaarten waren op dus die gaan we morgen aanschaffen. We moesten nog best een stukje rijden en de weg werd als maar slechter, kuilen waar je echt stapvoets doorheen moest. We zaten aardig in the middle of nowhere. Ik zag het bordje 'city of hope' en wist dat we er waren! Jeej spannend.. Na een paar keer seinen met de lampen werd de poort open gedaan, ja hoor; onze bewaker aka soldier inclusief speer! Zo moeten we hem dus ook noemen, soldier. Ook hebben we twee 'huisgenoten'. Joab heeft ons een rondleiding gegeven. Best een grote slaapkamer met 3 bedden, badkamer, deur naar ons keukentje met twee gaspitten, een koelkastje en een magnetron. Er zit een knop naast mijn bed.. Als er iets gebeurt of ik wordt ziek kan ik daar op drukken en staan er binnen no time een heleboel mensen in de kamer.. Ik heb mijn bed maar iets verschoven, zodat ik er niet perongeluk tegenaan kom. We hebben onze kant en klare spaghetti opgewarmd en gegeten, daarna gedoucht, dit maal was de douche lauw maar wel lekker want het was warm in de kamer! Mosquito net opgehangen en dan..lekker slapen! Morgen worden we om half 10 opgehaald en gaan we nog wat boodschappen doen (modem, simkaart, kussen..) daarna gaan we alles verkennen! Heb er zin in!


  • 17 September 2014 - 22:52

    Danielle:

    Wow meis wat een verhaal al. Super leuk! Dit wordt een geweldig avontuur, dat weet ik zeker!

  • 21 September 2014 - 18:53

    Corrie Mulder:

    klinkt geweldig tot nu toe, pa en ik gaan je volgen!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Voor mijn studie, Maatschappelijk werk en dienstverlening, ga ik voor 13 weken naar Kenia, Kisumu.

Actief sinds 14 Sept. 2014
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 4868

Voorgaande reizen:

15 September 2014 - 16 December 2014

Social work in Kenya, Kisumu

Landen bezocht: