En toen... Zat je ineens in Kenia! - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Marloes Mulder - WaarBenJij.nu En toen... Zat je ineens in Kenia! - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Marloes Mulder - WaarBenJij.nu

En toen... Zat je ineens in Kenia!

Door: Marloes Mulder

Blijf op de hoogte en volg Marloes

16 September 2014 | Kenia, Kisumu

Wauw de reis is echt prima verlopen! Zo veel nieuwe films die ik kon kijken, lekkere lunch & af en toe een snack.. 2 boeken mee, muziek.. Had van mij nog wel langer mogen duren. Nee dat is niet waar, ik heb niet echt kunnen slapen en ik was toch wel erg moe. We kwamen aan op Nairobi en buiten stonden er mega veel mensen met bordjes. 'We gaan nooit de goede vinden...' Maar jawel hoor, recht voor ons stond de man van het 'Mill Hill house' en daar hadden wij mee afgesproken! Eenmaal aangekomen bij zijn auto (safari busje) konden we niet weg, er was een slimmerik die ons had vastgezet.. Hij gaf n tikje op de auto & daarna deed ik dat ook.. Hoppa gelijk het alarm af. Nou dan mochten we wel even foto's kijken op zijn camera.. Leeuwen, olifanten, zebra's... Na ongeveer 15 min kwam er iemand om de auto weg te zetten. Daar gaan we... Zigzaggend, nergens bang voor & gas er op. Jammer dat het donker was, maar we zagen mooie gebouwen en daarna ineens vuurtjes onder een bruggetje. 'Wat is daar aan de hand?' Daar woont iemand... Ohhhh oke. Goed, aangekomen bij een 24uurs supermarkt, water gehaald en wat chippies. Aangekomen bij het Mill Hill house & opgevangen door een hele vriendelijke man. Kopje thee gedronken en om 9u zouden we de volgende ochtend met de bus richting Kisumu gaan. Half 8 gingen we ontbijt! Poeeeeh vroeg, snel slapen.. Maar dat ging helaas niet zo makkelijk. Ik was best moe, maar waarschijnlijk nog bezig met alle indrukken en de reis.. Rond half 1 ging ik slapen en om 7u ging de wekker. Douche! Maar hij werd niet warm...en toch wilde ik douche, dus al joggend stond ik onder de douche. Meteen wakker! Lekker ontbeten met een gebakken eitje/bacon en vanille yoghurt.. Later bleek dat de andere kant van het complex wel warm water had.. Om 08:15 kwam onze taxichauffeur ons ophalen, maar de bus van 9u zouden we niet meer redden.. Ook al scheuren ze er hier aardig overheen. Ik zou hier echt niet willen rijden! We waren om 08:45 bij het busstation in Nairobi en moesten wachten tot 11:00uur.. Tijd om mijn reisdagboek er eens bij te pakken en tijd om dit verslag te typen. Ik hoop dat ik straks in de bus wakker blijf om lekker naar buiten te kijken, maar m'n ogen zijn best zwaar.. Het is 6/7 uur rijden. We worden opgehaald door Joab, de coach van het project. Het volgende verslag lezen jullie hoe mijn verblijf er uit ziet voor de komende 13 weken!

Toedels!!

  • 17 September 2014 - 14:00

    Monique:

    Klinkt allemaal goed Marloes.
    Fijn dat jullie een goede reis hebben gehad!
    Klinkt allemaal nog redelijk bij de tijd magnetron e.d
    Wel handig die noodknop.....
    Je weet tenslotte maar nooit wat er kan gebeuren.
    Wens je veel plezier,en een leerzame tijd toe.
    Groetjes Monique

  • 17 September 2014 - 22:41

    Danielle:

    Klinkt super zusje!! Trots op jou! ❤️ Hopelijk kun je een beetje uit rusten! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Voor mijn studie, Maatschappelijk werk en dienstverlening, ga ik voor 13 weken naar Kenia, Kisumu.

Actief sinds 14 Sept. 2014
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 4870

Voorgaande reizen:

15 September 2014 - 16 December 2014

Social work in Kenya, Kisumu

Landen bezocht: